TRENDING
أخبار هواكم

فيديو- شريف منير يعتذر بعد تصرّفه "المُعيب" في عزاء والدة دينا الشربيني

فيديو- شريف منير يعتذر بعد تصرّفه

الممثل المصري شريف منير

أثار الممثل المصري شريف منير الجدل في عزاء والدة الممثلة دينا الشربيني، على خلفية فيديو انتشر له وهو يُسكت صحافية طرحت عليه سؤالاً سريعاً، حيث قال: "هشششش"، وأضاف: "انتي فاكرة نفسك صحافية ولا إيه؟"؟

وتعرّض منير لانتقادات عنيفة ووُصف بـ "قليل الذوق"، ما دفعه للاعتذار من خلال فيديو نشره عبر صفحاته الشخصية على مواقع التواصل الاجتماعي، اعترف فيه عن أن ردّة فعله على الصحافية كانت غير ملائمة، حيث أكّد أنه شعر بالاستياء من نفسه بعد مشاهدة الفيديو، خاصة مع حركة "هشششش" التي صدرت عنه.


وقوبل اعتذار شريف منير بردود إيجابية من الجمهور كونه احترمهم واعتذر من الصحافية، حيث جاءت أغلبية الردود على الشكل التالي: "الاعتذار من شيم الكبار"، و"إنت إنسان محترم"، و"كل الناس بتحبك".

وقال "لقيت أن اللي عملته ده عيب أوي لأني قلت لها "هششش"، وقلت ألمّ الموضوع، فقلت لها انتي فاكرة نفسك صحفية ولا ايه؟ لقيت نفسي بغلط أكتر وأنا متضايق من اللي حصل ولقيت الفيديو نزل على اليويتوب ولما شوفته اتضايقت من نفسي، والناس علقت قالت أني قليل الذوق واني مكانش المفروض أعمل كده و إيه الغرور ده، فعلًا انا استاهل كل الكومنتات دي لأني غلط وكان لازم اخد جزائي".

وتابع يعتذر قائلًا : "أنا بعتذر عن الطريقة اللي اتكلمت بيها ورد الفعل اللي اتكلمت بيه للانسه الصحفية والشباب الصحفيين اللي كانوا موجودين .. وبعتذر لجمهوري اللي علق وهو زعلان مني أرجوكم متزعلوش حقوكم عليا أنا فعلًا كنت غلطان وفعلًا كنت قليل الذوق واستاهل النقد اللاذع ده وأنا أبويا علمني لما أغلط أقول أنا اسف".

يقرأون الآن